Portfólió

Branding / Arculat

Az első benyomás, egy különös gonddal elkészített logó alapvetően meghatározhatja, hogy miként viszonyulnak majd hozzánk ügyfeleink. Ezért a tervezésnél nemcsak arra törekszünk, hogy modern, az aktuális trendeknek megfelelő legyen az elkészült grafika, hanem fontos, hogy tükrözze a megrendelő tevékenységét, személyiségét, és az elérni kívánt közönség felé fordulást. Az arculat és brandépítés azonban jóval több, mint egy jól sikerült logó. Kidolgozzuk azt is, hogyan jelenjen meg a logó az olyan hagyományosnak tekintett arculati elemeknél, mint a névjegy és a levélpapír, de javaslatokat teszünk arra is, hogy miként kell más elemekkel összhangba hozni, például árcímkéken, csomagoláson, szórólapokon, stb.

Nyomtatott anyagok

A különböző hordozóanyagokra (papír, fólia, ponyva, szövet, stb.) nyomtatott szöveg és grafika ma még mindig a legelterjedtebb eszköze az üzenet célba juttatásának. Ennek azért is örülünk, mert kedvencünk a papír, olvasni könyvből szeretünk, és bármikor szívesen veszünk a kezünkbe igényesen szerkesztett nyomdai terméket.

Webes grafikák

Egy weboldal vagy mobil applikáció grafikai tervezésénél a felhasználói élményt alakítjuk ki. Ez a fogalom - amire csak a UI/UX rövidítéssel szoktak hivatkozni - felel azért, hogy a megcélzott felhasználó könnyen és gyorsan tudjon eligazodni a honlapon vagy az applikációban. Írott és íratlan szabályok sorát kell figyelembe vennünk ahhoz, hogy megfelelő eredményt kapjunk. Akkor vagyunk sikeresek, ha azt halljuk: "Természetes, hogy mindent megtaláltam, mert minden ott volt, ahol kerestem!" A honlapokat, applikációkat ezért úgy tervezzük, hogy egy-egy információhoz több úton is el lehessen jutni.

Honlapok

Honlapunk manapság az egyik legfontosabb marketing eszközünk, legyünk bár kereskedők, művészek, orvosok vagy könyvelők. Egy jó honlap megmutatja, hogy ügyfelünk mit és nagyjából mennyiért kap, ha termékünket/szolgáltatásunkat választja. Tükrözi stílusunkat, kínálatunk színvonalát. 

Az, hogy honlapunk ne csak számítógépünkön, hanem telefonunkon és táblagépünkön is tökéletesen jelenjen meg, és persze ezeken kiválóan használható (vagyis reszponzív) legyen, ma már alapvető elvárás.

Adatbázisok

Munkánk során gyakran van szükség arra, hogy kisebb nagyobb adatbázisokkal dolgozzunk. Ügyfelek adataival, megrendelések nyilvántartásával, vagy éppen foglalási rendszerekkel már biztosan volt dolgunk, hogy csak néhány példát említsünk. 

Adatbázisokat kiszolgáló szoftverekhez ma már könnyen hozzáférhetünk, ott lehetnek akár lokális szerverünkön is. A webes technológiák fejlődésének köszönhetően az adatbázisokhoz való hozzáférés kerete nagyon leegyszerűsödött. Egyszerűen, a webes böngészőnkön keresztül akár magunk és munkatársaink, akár ügyfeleink számára lehetővé tehetjük, hogy dolgozzanak az őket érintő adatokon. (Természetesen mindehhez megfelelő védelmi és jogosultsági rendszernek is társulnia kell.)

Web applikációk

A webes felületek azért nagyszerűek, mert a világ minden táján, minden számítógépen, okos eszközön nagyjából ugyanúgy jelennek meg, ugyanaz a működés várható el rajtuk. Ezért jó választás applikációinkat, alkalmazásainkat erre a felületre elkészíteni. Így nem kell időt és energiát fordítani arra, hogy a szoftver környezetét, kezelőfelületét megismerjük. Körülbelül tudjuk, mi történik, ha egy webes űrlap kitöltésénél egy gombra kattintunk. A biztonságot a legújabb alaprendszerek biztosítják. Egy megfelelő védelemmel ellátott webes felületen ugyanolyan biztonságosan dolgozhatunk, mint a megszokott szövegszerkesztőnkön. Persze az emberi tényező itt is ugyanolyan fontos: bánjunk a jelszavainkkal nagyon óvatosan!

Térképes adatbázisok

Ennek a webes megoldásnak a segítségével egy szakmai vagy kereskedelmi hálózat, több telephellyel vagy kirendeltséggel rendelkező intézmény vagy cég egy térképen és az amellett kialakított tájékoztató felületen naprakészen jelenítheti meg a hozzá tartozó egységek pontos helyét, valamint a fontosnak tartott egyéb adatait (pl. nyitvatartási idő, vezető neve, telefonszám, rövid leírás, stb.).

A rendszer előnye, hogy az adatok módosítása, kiegészítése egy könnyen kezelhető központi adatbázisban történik, a frissítést követően automatikusan megjelenik a térképen, ezért nincs szükség külső (grafikus/programozói) segítségre.   

Fotózás

Tudományos becslések szerint 2017-ben több, mint három milliárd fotó készül naponta. Azt gondolnánk, ma már bárki tud fotózni, hiszen ma a telefonunkban már okosabb fényképezőgép van, mint tíz éve a legdrágább digitális gépben. Ezért van, hogy viszonylag ritkán viszünk magunkkal külön fotóst a családi kirándulásra, vagy az esti buliba. A professzionális megjelenésünk azonban ettől jelentősen eltér: nem engedhetjük meg magunknak, hogy a webboltunkban a nappalinkban lefényképezett termékfotókon mutassuk be, hogy mit szeretnénk eladni (háttérben a kutyával), cégünkről, intézményünkről, munkatársainkról nem tehetünk közzé amatőr képeket anélkül, hogy azzal ne veszélyeztetnénk szakmaiságunkat, cégünk hírnevét. Ha költünk az arculatra és a marketingre, akkor érdemes ahhoz jó minőségű és odaillő, hiteles képeket készíttetni. A megvásárolható, úgynevezett "stock" képek néha jól jöhetnek, de ne hagyjuk, hogy ezek dominálják vizuális megjelenésünket.   

Szövegírás / Fordítás

A sikeres marketing egyik alapvető tartozéka a jól megírt, világos szöveg. Teljességgel hiábavaló a szép design, ha a szövegből nem derül ki, hogy milyen céllal írtuk, ha abban értelmetlen mondatok, stilisztikai, esetleg helyesírási hibák vannak.

A web által termékünkre/szolgáltatásunkra a világ minden részéről mutatkozhat kereslet. Ezért, valamint a hazánkban élő külföldi ügyfeleink kedvéért is szükség lehet rá, hogy szövegeinket lefordítsuk, ha pedig fontos, hogy a fordítás ne csak érthető, hanem kikezdhetetlen is legyen, akkor anyanyelvi lektorral lektoráltathatjuk is. 

Infografika

Ha szeretnénk összetett dolgokat, számadatokat, vagy üzeneteket könnyebben érthetővé, vagy csak egy kicsit izgalmasabbá tenni, akkor készítsünk infografikát!